سافت دیزاین

کاربرد نرم افزار، برنامه نویسی و شبکه

سافت دیزاین

کاربرد نرم افزار، برنامه نویسی و شبکه

وردل فارسی

وردل - به انگلیسی Wordle -  یک بازی پازل حدس کلمه  است که امروزه بسایر  فراگیر شده و  سرگرمی محبوب خیلی از افراد شده است. این بازی بویسله  جاش واردل - Josh Wardle -  برای سرگرمی دوستش که علاقه زیادی به بازی های کلمات داشت طراحی شد. زمانیکه جاش بازی را به  دوستان دیگرش معرفی کرد، آنها از این بازی استقبال کردند و جاش تصمیم گرفت که آن را منتشر کند. بازی پس از آن چنان محبوبیتی پیدا کرد که نیویورک تایمز - New York Times - تصمیم گرفت آنرا خریداری کند. هم اکنون این بازی در وبسایت نیویورک تایمز در دسترس است.

وردل فارسی

 

 روند بازی

بازی به این صورت است که یک کلمه هدف انتخاب می شود و بازیکن باید بتواند در شش حدس و یا کمتر آن را حدس بزند. هر حدسی که زده می شود، برنامه خانه حروف کلمه را  بر حسب اینکه در کلمه هدف باشند یا نباشند، و اینکه در جای درست قرار داشته باشند یا نه رنگی می کند. اگر حرفی در کلمه هدف باشد و در جای درست قرار داشته باشد رنگ سبز، اگر در جای اشتباه باشد رنگ نارنجی و اگر در کلمه هدف نباشد به رنگ خاکستری در می آید. بازیکن می تواند از این راهنماها استفاده کند تا به کلمه هدف برسد. 

کلمات معمولا پنج حرفی انتخاب می شوند ولی امکان استفاده از کلمات با حروف بیشتر و یا کمتر نیز است. هر چه تعداد حروف بیشتر باشد بازی سخت تر است و هرچه کمتر راحت تر.

وردل فارسی

وردل فارسی معادل فارسی بازی وردل اصلی است که برای فارسی زبانان طراحی شده است. این بازی بصورت اپلیکیشن اندرویدی برای دستگاه های موبایل توسط سامیاکد تولید شده است تا علاقه مندان بازی بتوانند از آن در هر جا استفاده کنند. از امکانات اپلیکیشن اندرویدی این بازی می توان به موارد زیر اشاده کرد:

  • دارای سطوح مختلف سه حرفی تا شش حرفی
  • فرهنگ لغت داخل بازی برای پیدا کردن معنی کلمات سخت
  • تعیین تعداد حدس های مجاز به بیشتر و کمتر از شش حدس
  • پیشنهاد دادن کلمه از فرهنگ لغت برای کمک به یافتن سریعتر کلمه هدف
  • نمایش گزارش و آمار بازی ها
  • رابط گرافیکی زیبا با تم های روشن و تاریک

این برنامه هم اکنون قابل دریافت از فروشگاه اپلیکیشن مایکت است.

دانلود از مایکت

صفحه برنامه در سامیاکد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد