سافت دیزاین

کاربرد نرم افزار، برنامه نویسی و شبکه

سافت دیزاین

کاربرد نرم افزار، برنامه نویسی و شبکه

مارپله

مارپله بازی  ساده و جذابی است که بسیاری از ما در کودکی آن را بازی کرده ایم. ریشه این بازی از هند است و با پس از حضور انگلیسی ها در هند این بازی با نام Snakes and Ladders به انگلستان و غرب معرفی شد. این بازی بصورت دو یا چند نفره روی یک صفحه یا تخته بازی می شود. صفحه بازی یک جدول معمولا صد خانه ایست که روی بعضی خانه ها تصویر نردبان یا مار کشیده شده است. هدف بازی شروع از خانه اول و طی کردن خانه ها بصورت ردیفی و رسیدن به خانه آخر است. در این بین اگر مهره  به نردبان برسد از آن بالا می رود  و اگر به مار برسد تا انتهای مار پایین می آید.

 

 

در گذشته این بازی روی تخته یا ورق و با مهره و تاس انجام می شد. ولی با همه گیر شدن  استفاده از کامپیوتر و موبایل هوشمند این بازی نیز راه خودش را به این دستگاه ها باز کرد. امروزه اگر در فروشگاه های نرم افزار جستجو کنید تعداد زیادی از بازی مارپله خواهید یافت.

یکی از اپلیکیشن های جذاب، مارپله سامیاکد است.  این اپلیکیشن با زمینه های مختلف و جذاب که برای صفحه موبایل طراحی شده و اضافه کردن عناصر دیگر مانند تانک و موشک به بازی، توانسته هیجان و جذابیت بازی را بیشتر کند. بازی دو حالت کلاسیک و پلاس دارد. در حالت کلاسیک باید مهره ها را از بین مار ها و نردبان ها به خانه پایان برسانید. در حالت پلاس علاوه بر مارها و نردبان ها چند موشک و تانک هم به بازی اضافه شده که می تواند شرایط بازی را به سرعت تغییر بدهد.

امکانات بازی:

  • حالت کلاسیک و پلاس
  • دارای زمینه های متنوع و تم های مختلف
  • امکان انتخاب تاس دلخواه با جمع آوری ستاره
  • رتبه بندی بازیکن ها بر اساس امتیازها و زمان
  • رابط کاربری با زبان فارسی و انگلیسی
  • انتخاب تم تاریک یا روشن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.