سافت دیزاین

کاربرد نرم افزار، برنامه نویسی و شبکه

سافت دیزاین

کاربرد نرم افزار، برنامه نویسی و شبکه

توسعه اپ اندروید با Qt for Android

کیوت (یا کیوتی) Qt یک پلتفرم متن باز و رایگان برای توسعه نرم افزار چند سکویی Multi platform است. بدین معنی که می توان یک سورس کد نوشت و آنرا برای پلتفرم های مختلف مانند ویندوز، لینوکس اندروید و iOS کامپایل کرد. کیوت با ++C نوشته شده و برای برنامه نویسی در این پلتفرم باید با این زبان برنامه نویسی آشنا باشید.

کیوت برای موبایل

 

 با اینکه کیوت دارای  کتابخانه های گرافیکی  برای تولید رابط کاربری GUI است ولی می توان برای رابط های گرافیکی پیچیده و انیمیشن وار از ماژولQt  QML استفاده کرد.

QML یک زبان توصیفی رابط گرافیکی است که توسط کمپانی Qt ایجاد شده و از آن برای طراحی رابط های کاربری بخصوص برای موبایل استفاده می شود. با استفاده از ماژول Qt QML می توان رابط های کاربری را با QML ایجاد کرد. از مزایای QML رابطه نزدیک با  کد برنامه با استفاده از کتابخانه های ++C  است. همچنین در QML می توان از کدهای جاوااسکریپت JavaScript استفاده نمود.

برای آشنایی با برنامه نویسی اندروید در Qt می توانید از منابع زیر استفاده کنید:


بازی مارپله از سامیاکد

بازی مارپله از سامیاکد

یک نمونه از اپلیکیشن های بازی که با استفاده از QML طراحی شده و با Qt for Android ایجاد شده بازی مارپله از سامیاکد است. در طراحی بازی از امکانات مختلف QML مانند انیمیشن ها، افکت صوتی، طراحی واکنش گرا برای صفحه های موبایل استفاده شده است. منطق بازی با ++C انجام شده و دو بخش رابط گرافیکی و کد کاملا مجزا از هم طراحی شده و با استفاده از کتابخانه های Qt به همدیگر مرتبط شده اند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه صفحه بازی مارپله در سامیاکد مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.